[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در دست چاپ (1)::
مقالات در دست چاپ (2)::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نمایه
پرتال جامع علوم انسانی


پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی (نورمگز)


بانک اطلاعات نشریات علمی کشور (مگیران)


پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


پایگاه استنادی جهان اسلام ISC


گوگل اسکالر


..
پیوندها
..
:: دوره 21، شماره 78 - ( 1403 ) ::
جلد 21 شماره 78 صفحات 14-13 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی تبلیغات انتخابات در جمهوری اسلامی ایران (مورد مطالعه: انتخابات مجلس شورای اسلامی)
رهبر طالعی حور*1، ابراهیم قنبرلو2
1- دانشیار گروه روابط بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی. و مدرس دروس معارف اسلامی. (نویسنده مسئول) ، R.talei@uma.ac.ir
2- دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه فارابی.
چکیده:   (66 مشاهده)
این پژوهش با هدف آسیب‌شناسی تبلیغات مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده و سؤال اصلی پژوهش به این صورت مطرح می شود که آسیب‌های تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران کدامند؟ روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی - تحلیلی است. در این پژوهش تعداد 20 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه انتخابات و تبلیغات با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند تا حد اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. از آسیب­های احصاء شده در مصاحبه، پرسش‌نامه تهیه و در بین تعداد 130 نفر توزیع گردید و داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده با بهره­گیری از نرم افزار SPSS مورد پردازش دقیق قرار گرفت. یافته­های تحقیق نشان می­دهد که آسیب­های فردی - مالی ازجمله متغیرهای تأثیرگذار بر کاهش کیفیت تبلیغات انتخابات است. همچنین یافته­ها، تأثیر آسیب­های فردی - غیرمالی و آسیب­های گروهی- امنیتی را نیز بر کیفیت تبلیغات انتخابات تأیید نموده‌اند.
 
واژه‌های کلیدی: آسیب‌شناسی، انتخابات، تبلیغات، جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: انقلاب اسلامی (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


طالعی حور رهبر، قنبرلو ابراهیم. آسیب‌شناسی تبلیغات انتخابات در جمهوری اسلامی ایران (مورد مطالعه: انتخابات مجلس شورای اسلامی). فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1403; 21 (78) :13-14

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2483-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 78 - ( 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies
         نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی،
صندوق پستی: 6173-37155، تلفن و نمابر: 32110622-025، پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4657