1- دانشیار گروه روابط بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی. و مدرس دروس معارف اسلامی. (نویسنده مسئول) ، R.talei@uma.ac.ir 2- دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه فارابی.
چکیده: (501 مشاهده)
این پژوهش با هدف آسیبشناسی تبلیغات مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایرانانجام شده و سؤال اصلی پژوهش به این صورت مطرح می شود که آسیبهای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران کدامند؟ روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی - تحلیلی است. در این پژوهش تعداد 20 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه انتخابات و تبلیغات با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تا حد اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. از آسیبهای احصاء شده در مصاحبه، پرسشنامه تهیه و در بین تعداد 130 نفر توزیع گردید و دادهها و اطلاعات جمع آوری شده با بهرهگیری از نرم افزار SPSS مورد پردازش دقیق قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان میدهد که آسیبهای فردی - مالی ازجمله متغیرهای تأثیرگذار بر کاهش کیفیت تبلیغات انتخابات است. همچنین یافتهها، تأثیر آسیبهای فردی - غیرمالی و آسیبهای گروهی- امنیتی را نیز بر کیفیت تبلیغات انتخابات تأیید نمودهاند.
Talei Hoor R, Qanbarloo E. A Pathology of Election Advertisement in the Islamic Republic of Iran (Case Study: Islamic Consultative Assembly Elections). Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2024; 21 (78) :193-218 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2483-fa.html
طالعی حور رهبر، قنبرلو ابراهیم. آسیبشناسی تبلیغات انتخابات در جمهوری اسلامی ایران (مورد مطالعه: انتخابات مجلس شورای اسلامی). فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1403; 21 (78) :193-218