1- دانشگاه شیراز ، engcac@gmail.com 2- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده: (7527 مشاهده)
معمول استخدامهای سیاسی در یک نظام سیاسی از طریق ساختارهای تنظیمشده و مشخصی، تلاش میکند تا مستخدمین سیاسی را از میان اجتماع ذیل حاکمیت خود برگزیند. بنابراین، هر موقعیت فکری و ایدهآلی که در جامعه موجود باشد، از طریق همین مستخدمین سیاسی، به سطح حاکمیت منتقل میشود. در صورت برخورداری اجتماع از نشاط و سلامت اجتماعی، این نشاط، تحرک و سلامت، از طریق گزینش نخبگان و افراد شایسته تحت عنوان مستخدم سیاسی، به بدنه حاکمیت نیز منتقل میشود؛ این مقاله به این سئوال پاسخ میدهد که مدل نشاط انقلابی در بستر محیط دانشگاهی و با مخاطبان دانشجو چگونه محقق خواهد شد؟ بیان میشود که جهت بالابردن سطح نشاط انقلابی و حفظ انقلابیگری در میان جوانان، هشت مرحله «اشتراک عقیده»، «اعتقاد»، «التزام»، «مردمداری»، «همبستگی»، «برنامهریزی»، «حصول نتیجه مطلوب» و «جمهوری اسلامی» مفروض شده که در این مقاله برمبنای یک طرح تجربی، رابطه میان اقناع تبلیغی درس انقلاب اسلامی و ریشههای آن با مدل نشاط انقلابی بررسی میشود.
Eshrafi M, Eshrafi M. The Model of Revolutionary Vitality on the Basis of the
Experimental Design for Teaching the Subject "Islamic Revolution
and Its Roots" in Universities and Higher Education Institutes. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2019; 16 (57) :37-52 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html
اشرافی مجتبی، اشرافی مرتضی. الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1398; 16 (57) :37-52