[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نمایه
پرتال جامع علوم انسانی


پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی (نورمگز)


بانک اطلاعات نشریات علمی کشور (مگیران)


پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


پایگاه استنادی جهان اسلام ISC


گوگل اسکالر


..
پیوندها
..
:: دوره 16، شماره 57 - ( 1398 ) ::
جلد 16 شماره 57 صفحات 52-37 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
مجتبی اشرافی* 1، مرتضی اشرافی2
1- دانشگاه شیراز ، engcac@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (7521 مشاهده)
معمول استخدام‌های سیاسی در یک نظام سیاسی از طریق ساختارهای تنظیم‌شده و مشخصی، تلاش می‌کند تا مستخدمین سیاسی را از میان اجتماع ذیل حاکمیت خود برگزیند. بنابراین، هر موقعیت فکری و ایده‌آلی که در جامعه موجود باشد، از طریق همین مستخدمین سیاسی، به سطح حاکمیت منتقل می‌شود. در صورت برخورداری اجتماع از نشاط و سلامت اجتماعی، این نشاط، تحرک و سلامت، از طریق گزینش نخبگان و افراد شایسته تحت عنوان مستخدم سیاسی، به بدنه حاکمیت نیز منتقل می‌شود؛ این مقاله به این سئوال پاسخ می‌دهد که مدل نشاط انقلابی در بستر محیط دانشگاهی و با مخاطبان دانشجو چگونه محقق خواهد شد؟ بیان می‌شود که جهت بالابردن سطح نشاط انقلابی و حفظ انقلابی‌گری در میان جوانان، هشت مرحله «اشتراک عقیده»، «اعتقاد»، «التزام»، «مردم‌داری»، «همبستگی»، «برنامه‌‌ریزی»، «حصول نتیجه مطلوب» و «جمهوری اسلامی» مفروض شده که در این مقاله برمبنای یک طرح تجربی، رابطه میان اقناع تبلیغی درس انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن با مدل نشاط انقلابی بررسی می‌شود.
واژه‌های کلیدی: درس انقلاب اسلامی، اقناع، تبلیغ، نشاط انقلابی، مهندسی معکوس انقلاب.
متن کامل [PDF 554 kb]   (997 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eshrafi M, Eshrafi M. The Model of Revolutionary Vitality on the Basis of the Experimental Design for Teaching the Subject "Islamic Revolution and Its Roots" in Universities and Higher Education Institutes. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2019; 16 (57) :37-52
URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html

اشرافی مجتبی، اشرافی مرتضی. الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1398; 16 (57) :37-52

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 57 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies
         نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی،
صندوق پستی: 6173-37155، تلفن و نمابر: 32110622-025، پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4657