[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 16، شماره 57 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 16 شماره 57 صفحات 37-52 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
دکتر مجتبی اشرافی، دکتر مرتضی اشرافی
دانشگاه شیراز
چکیده:   (3415 مشاهده)
معمول استخدام‌های سیاسی در یک نظام سیاسی از طریق ساختارهای تنظیم‌شده و مشخصی، تلاش می‌کند تا مستخدمین سیاسی را از میان اجتماع ذیل حاکمیت خود برگزیند. بنابراین، هر موقعیت فکری و ایده‌آلی که در جامعه موجود باشد، از طریق همین مستخدمین سیاسی، به سطح حاکمیت منتقل می‌شود. در صورت برخورداری اجتماع از نشاط و سلامت اجتماعی، این نشاط، تحرک و سلامت، از طریق گزینش نخبگان و افراد شایسته تحت عنوان مستخدم سیاسی، به بدنه حاکمیت نیز منتقل می‌شود؛ این مقاله به این سئوال پاسخ می‌دهد که مدل نشاط انقلابی در بستر محیط دانشگاهی و با مخاطبان دانشجو چگونه محقق خواهد شد؟ بیان می‌شود که جهت بالابردن سطح نشاط انقلابی و حفظ انقلابی‌گری در میان جوانان، هشت مرحله «اشتراک عقیده»، «اعتقاد»، «التزام»، «مردم‌داری»، «همبستگی»، «برنامه‌‌ریزی»، «حصول نتیجه مطلوب» و «جمهوری اسلامی» مفروض شده که در این مقاله برمبنای یک طرح تجربی، رابطه میان اقناع تبلیغی درس انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن با مدل نشاط انقلابی بررسی می‌شود.
واژه‌های کلیدی: درس انقلاب اسلامی، اقناع، تبلیغ، نشاط انقلابی، مهندسی معکوس انقلاب.
متن کامل [PDF 554 kb]   (22 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
دریافت: ۱۳۹۸/۸/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۸/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eshrafi M, Eshrafi M. The Model of Revolutionary Vitality on the Basis of the Experimental Design for Teaching the Subject "Islamic Revolution and Its Roots" in Universities and Higher Education Institutes. مطالعات انقلاب اسلامی. 2019; 16 (57) :37-52
URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html

اشرافی مجتبی، اشرافی مرتضی. الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی. 1398; 16 (57) :37-52

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html



دوره 16، شماره 57 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies

نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی صندوق پستی: 6173-37155 تلفن و نمابر: 32110622-025 پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir

Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4016