1- استادیار گروه علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، قم. (نویسنده مسئول) ، masood.moeini@gmail.com 2- دانشجوی دکتری علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، قم.
چکیده: (651 مشاهده)
کنشگری رسانه ابزاری برای مدیریت افکار عمومی جامعه می باشد، که بهوسیله آن جامعه میتواند مسیر سعادت ـ پیروزی و یا شقاوت ـ شکست را کسب نماید. در رابطه با تأثیرپذیری افکار عمومی توسط رسانه اندیشمندان زیادی مباحثی را مطرح نمودهاند. سؤال قابل طرح اینکه از منظر مقام معظم رهبری مدیریت افکار عمومی جامعه نیازمند چه راهبردهایی برای کنشگری رسانه میباشد؟ روش بهکارگیری در این پژوهش تحلیل مضمون خواهد بود. یافتههای پژوهش همچون: مهندسی اخبار جهت کنترل افکار عمومی، تصویرسازی غلط رسانهای عامل انحراف افکار عمومی، ضعف ما در تولید محتوای مناسب و مانند آنها حکایت از این دارند که از منظر رهبر انقلاب ضرورت دارد رسانهها در جمهوری اسلامی در دو کلان راهبرد سیاسی ـ اجتماعی و محتوایی ـ عملیاتی به تولید راهبردهای کنشگری بپردازند، که در صورت توجه افکار عمومی جامعه اسلامی در مسیر صحیح مدیریت خواهد شد.
Moinipour M, Mollaei R. Strategies of media Functionality in public opinion management from the perspective of Supreme Leader. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2023; 20 (74) :73-96 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2355-fa.html
معینی پور مسعود، ملائی رسول. راهبردهای کنش گری رسانه در مدیریت افکار عمومی از منظر مقام معظم رهبری. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1402; 20 (74) :73-96