[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در دست چاپ (1)::
مقالات در دست چاپ (2)::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نمایه
پرتال جامع علوم انسانی


پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی (نورمگز)


بانک اطلاعات نشریات علمی کشور (مگیران)


پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


پایگاه استنادی جهان اسلام ISC


گوگل اسکالر


..
پیوندها
..
:: دوره 20، شماره 74 - ( 1402 ) ::
جلد 20 شماره 74 صفحات 96-73 برگشت به فهرست نسخه ها
راهبردهای کنش گری رسانه در مدیریت افکار عمومی از منظر مقام معظم رهبری
مسعود معینی پور* 1، رسول ملائی2
1- استادیار گروه علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، قم. (نویسنده مسئول) ، masood.moeini@gmail.com
2- دانشجوی دکتری علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، قم.
چکیده:   (651 مشاهده)
کنش‌گری رسانه ابزاری برای مدیریت افکار عمومی جامعه می باشد، که به‌وسیله آن جامعه می‌تواند مسیر سعادت ـ پیروزی و یا شقاوت ـ شکست را کسب نماید. در رابطه با تأثیرپذیری افکار عمومی توسط رسانه اندیشمندان زیادی مباحثی را مطرح نموده‌اند. سؤال قابل طرح اینکه از منظر مقام معظم رهبری مدیریت افکار عمومی جامعه نیازمند چه راهبردهایی برای کنش‌گری رسانه می‌باشد؟ روش به‌کارگیری در این پژوهش تحلیل مضمون خواهد بود. یافته‌های پژوهش همچون: مهندسی اخبار جهت کنترل افکار عمومی، تصویرسازی غلط رسانه‌ای عامل انحراف افکار عمومی، ضعف ما در تولید محتوای مناسب و مانند آنها حکایت از این دارند که از منظر رهبر انقلاب ضرورت دارد رسانه‌ها در جمهوری اسلامی در دو کلان راهبرد سیاسی ـ اجتماعی و محتوایی ـ عملیاتی به تولید راهبردهای کنش‌گری بپردازند، که در صورت توجه افکار عمومی جامعه اسلامی در مسیر صحیح مدیریت خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: مقام معظم رهبری، راهبرد، کنش‌گری، رسانه، افکار عمومی.
متن کامل [PDF 761 kb]   (412 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moinipour M, Mollaei R. Strategies of media Functionality in public opinion management from the perspective of Supreme Leader. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2023; 20 (74) :73-96
URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2355-fa.html

معینی پور مسعود، ملائی رسول. راهبردهای کنش گری رسانه در مدیریت افکار عمومی از منظر مقام معظم رهبری. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1402; 20 (74) :73-96

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2355-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 74 - ( 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies
         نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی،
صندوق پستی: 6173-37155، تلفن و نمابر: 32110622-025، پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4657