[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نمایه
پرتال جامع علوم انسانی


پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی (نورمگز)


بانک اطلاعات نشریات علمی کشور (مگیران)


پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


پایگاه استنادی جهان اسلام ISC


گوگل اسکالر


..
پیوندها
..
:: دوره 15، شماره 55 - ( 1397 ) ::
جلد 15 شماره 55 صفحات 232-207 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی
فرامرز محمدی پویا*
، muhammadipouya@basu.ac.
چکیده:   (2754 مشاهده)
در توصیف انقلاب اسلامی همین کفایت می‌کند که امام خمینی& از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده‌اند. در شرایط فعلی که هجمه‌های مختلف غیرمنصفانه‌ای به کشور وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌عنوان یک وظیفه، معین می‌گردد. ازاین‌رو پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و با روش تحلیل اسنادی و تحلیل کیفی صورت گرفته است. یافته‌ها حاکی از آن است که نظام آموزش و پرورش عمومی در چهار دهه انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها، توسعه‌ای چشمگیر و در مواردی بالاتر از میانگین جهانی رشد داشته است، ازجمله: برابری جنسیتی در دسترسی به آموزش، نرخ باسوادی زنان، نرخ باسوادی روستاییان، تأمین امکانات آموزشی بالاخص در مناطق محروم، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، نسبتِ معلم به دانش‌آموز، اهمیت دادن به کتاب‌های درسی اقلیت‌های مذهبی، و ... درنهایت برای تحقق یافتن اهداف متعالی انقلاب و آرمان‌های امام خمینی&، آسیب‌های مترتب بر عملکرد نظام آموزش و پرورش نیز احصاء گردید.
واژه‌های کلیدی: انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، آسیب‌شناسی.
متن کامل [PDF 520 kb]   (1212 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بررسی و نقد نظریه‌های انقلاب
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi Puya F. A Study of the Performance of IR in the Field‌ of Formal and Public Education System. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2018; 15 (55) :207-232
URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1072-fa.html

محمدی پویا فرامرز. بررسی عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1397; 15 (55) :207-232

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1072-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 55 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies
         نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی،
صندوق پستی: 6173-37155، تلفن و نمابر: 32110622-025، پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4642