:: دوره 15، شماره 55 - ( 1397 ) ::
جلد 15 شماره 55 صفحات 34-7 برگشت به فهرست نسخه ها
دستاوردهای آموزشی و علمی چهل ساله انقلاب اسلامی
رشید رکابیان*
دانشگاه آیت‌الله بروجردی و مدرس گروه معارف اسلامی ، ra.recabian@gmail.com
چکیده:   (2420 مشاهده)
ارزیابی فعالیت‌ها و ثمرات یک نظام سیاسی پس از انقلابی گسترده و بنیادین با وجود برهه‏های طولانی جنگ و بحران‌های ناشی از تحریم‌های طولانی‌مدت و ... بی‏شک کار آسانی نیست. با گذشت چهاردهه از تأسیس نظام جمهوری اسلامی، اکنون زمانی است که پژوهشگران با تحقیقات مستدل علمی و آماری و نگاهی منصفانه، به ارزیابی دستاوردهای آموزشی و علمی انقلاب اسلامی بپردازند تا مهم‏ترین نمود توفیقات نظام که نشانگر کارآمدی آن است معلوم گردد. بنابراین تحقیق حاضر در پاسخ به این سئوال است که دستاوردهای آموزشی و علمی چهل‌ساله انقلاب اسلامی در سطح منطقه‌ای و جهانی در چه جایگاهی قرار دارد و آیا توانسته است کارآمدی خود را نشان دهد؟ یافته‌های تحقیق آمارهایی را نشان می‌دهد که دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رشد چشم‌گیری داشته و ایران را به‌عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان معرفی می‌کند. روش تحقیق تحلیلی ـ توصیفی و آماری است که با روش گردآوری کتابخانه‌ای و الکترونیکی (سایت‌های داخلی و بین‌المللی) می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: دستاوردهای آموزشی، انقلاب اسلامی، چهاردهه، آموزش‌وپرورش.
متن کامل [PDF 642 kb]   (673 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بررسی و نقد نظریه‌های انقلاب


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 55 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها