پژوهش پیشرو با هدف عرضه رویکرد گفتمانسازانه در حکم رویکرد مطلوب در انتقال معارف انقلاب اسلامی، به ویژه نظریه ولایتفقیه انجام شده است. ابتدا توصیفی کلی از وضعیت موجود در انتقال نظریه ولایت فقیه انجام گرفت و سپس رویکرد مطلوب، یعنی رویکرد گفتمانسازانه معرفی و با مفهومشناسی واژههای اساسی پژوهش، به تبیین ویژگیهای نگاه گفتمانسازانه در انتقال این نظریه پرداخته شد. رویکرد گفتمانسازانه به دلیل داشتن چهار عنصر اساسی، یعنی ایدئولوژی، هدف، فرایند و نتیجه که همگی نیز همراستا با معارف حقه اسلامی است، قابلیت تحقق اهداف اساسی ملحوظ در این نظریه را دارد و لذا ضروری است این رویکرد جایگزین رویکردهای جاری نظام برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران در بحث از نظریه ولایت فقیه گردد.
Amin Khandaqi M, Ja'far Nia F S. How to Make Welayate Faqih as a Discourse in the Curricula of Islamic Republic of Iran's Educational System. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2015; 11 (39) :139-158 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1049-fa.html
امینخندقی مقصود، جعفرنیا فاطمه سادات. چگونگی گفتمانسازی نظریه ولایت فقیه در محتوای برنامههای درسی
نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1393; 11 (39) :139-158