انقلاب اسلامی در همه حوزهها ازجمله در حوزه ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی که امروزه از اهمیت فوقالعادهای برخوردارند، به دنبال ارائه نظریه، طرح و مدلهای جدید براساس اصول اسلامی و انقلابی بوده و هست. به همین دلیل در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به حوزه وظایف وکارکردهای رسانهها و لزوم اسلامی و انقلابی شدن آنها اشاره شده است. در این مقاله با بررسی نارساییهای نظریههای موجود در حوزه وسایل ارتباطجمعی برای تبیین رسانه طراز انقلاب اسلامی و همچنین بایستههای وجود رسانه طراز انقلاب اسلامی، به ضرورت ارائه و تبیین نظریه بومی برای تبیین نظریه رسانه طراز انقلاب اسلامی خواهیم رسید. نگارنده بر این باور است که نهتنها نظریههای حوزه ارتباطات برای تبیین رسانه طراز انقلاب اسلامی کامل نیستند؛ اقدامات صورت گرفته در ایران نیز تأمین کننده این ضرورت نمیباشد و باید نظریهای بومی و اسلامی بدینمنظور ارائه گردد.
Vaezi R. Failure in Media Theories, and Necessary Elements for Theorizing on Media on the Level of IRI. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2016; 13 (46) :125-144 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-325-fa.html
واعظی رضا. نارسایی نظریههای موجود و بایستههای نظریهپردازی برای رسانه طراز انقلاب اسلامی. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1395; 13 (46) :125-144