1- استادیار گروه مدیریت فرهنگی، دانشگاه معارف اسلامی، قم. 2- دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قم. ، m.shahrokhi57@yahoo.com
چکیده: (1610 مشاهده)
شناسایی و تبیین مؤلفههای مدیریت میانفرهنگی در سیرۀ سردار سلیمانی میتواند یک الگوی مناسب برای مدیران فعال در عرصههای چندفرهنگی باشد. درواقع مدیران فعال در پهنۀ فرهنگها، نیازمند درک درست از مؤلفههای مدیریت میانفرهنگیاند تا با بهکارگیری آنها بتوانند اهداف مدیریتی خویش را جامه عمل بپوشانند. بنابراین مسئله این پژوهش تبیین و شناسایی مؤلفههای مدیریت میانفرهنگی سردار سلیمانی است. در این پژوهش با روش مطالعۀ اسناد موجود، اطلاعات موردنیاز گردآوری شد و با روش تحلیل مضامین و سازوکار شبکه مضامین، مؤلفههای مدیریت میانفرهنگی در سبک مدیریتی ایشان مورد شناسایی قرار گرفت. حاصل این پژوهش و تحلیل، چند مؤلفه است که عبارتند از: همسوسازی راهبردی، کشف و بهکارگیری ظرفیتها، التزام به ارزشهای جهادی، مقبولیت فراگیر، ایجاد جذابیت و توجه به عوامل فرهمندی، نگاه راهبردی، تأکید بر سرمایههای انسانی، حضور در میدان و شبکهسازی.