مسئله مقاله حاضر این است که رهبری انقلاب چگونه و با کمک چه رسانههایی، ایدئولوژی انقلاب را در میان تودههای مردم ترویج داد و در مواقع لازم به بسیج و سازماندهی مردم پرداخت؟ برای پاسخ به این پرسش از رهیافت مکلوهان در باب تقسیمبندی رسانهها به رسانههای گرم و سرد و تأثیر بهکارگیری ابزار رسانه از سوی رهبری انقلاب و تسریع روند انقلاب اسلامی استفاده شده است. با تحلیل رسانههای مورد استفاده رهبران انقلاب، بهویژه امام خمینی+ و تطبیق آن با ویژگیهایی که مکلوهان در تقسیمبندی خود از رسانههای گرم و سرد برمیشمارد، میتوان به درایت رهبری انقلاب و بهویژه حضرت امام+ در انتخاب نوع و نحوه بهکارگیری رسانهها برای ترویج ایدئولوژی انقلاب و بسیج تودهها، با توجه بهشرایط انقلابی جامعه و وضعیت سیاسی رژیم پهلوی پیبرد.
Navakhti Moqaddam A, Mirzanejad M. Acceleration of Islamic Revolution's Victory Process Based on McLuhan's Theory. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2013; 10 (32) :187-214 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1164-fa.html
نواختی مقدم امین، میرزانژاد مرتضی. بررسی نقش رسانههای گرم و سرد بر پایه نظریه مکلوهان
در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران
. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1392; 10 (32) :187-214