[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 16، شماره 57 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 16 شماره 57 صفحات 53-68 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران
محسن ذبیحی جامخانه*، عادل آذر، هاشم معزز، محمد مقیمی
پردیس فارابی دانشگاه تهران
چکیده:   (3377 مشاهده)
امروزه از برند ملت به‌عنوان قدرت نرم کشورها یاد می‌شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می‌کنند افزوده می‌شود، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است. براین‌اساس پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که برند ملت ایران از چه عناصری تشکیل شده و چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ نمونه آماری پژوهش، 54 نفر از خبرگان آَشنا با موضوع برندسازی ملت است. روش گردآوری اطلاعات در مرحله مطالعه مبانی و پیشینه، مطالعه کتابخانه‌ای و در مرحله پیمایش مصاحبه عمیق است. برای تجزیه و تحلیل و مفهوم‌سازی، اطلاعات گردآوری شده از روش تحلیل محتوای مقوله‌ای با رویکرد قیاسی استفاده شد. طبق نتایج، «مزیت رقابتی ایران» و «ارتقاء تصویر ملت ایران»، توجه به «اصول و تکنیک‌های برندسازی» و ضرورت «کنترل و نظارت پیوسته» برنامه برندسازی ملت ایران مواردی هستند که در برندسازی ایران باید مورد توجه قرار گیرند.
واژه‌های کلیدی: برندملت، برندسازی ملت، برندملی، مزیت رقابتی ملت.
متن کامل [PDF 494 kb]   (478 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
دریافت: 1398/8/16 | پذیرش: 1398/8/16 | انتشار: 1398/8/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zabihi Jamkhanah M, Azar A, Moazzez H, Moqimi M. A Framework of IRI Brand Building. مطالعات انقلاب اسلامی. 2019; 16 (57) :53-68
URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1201-fa.html

ذبیحی جامخانه محسن، آذر عادل، معزز هاشم، مقیمی محمد. تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی. 1398; 16 (57) :53-68

URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1201-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 57 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی Journal of Islamic Revolution Studies

نشانی: قم - بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه 4 و 6 - پلاک 72 - طبقه 2 - معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی صندوق پستی: 6173-37155 تلفن و نمابر: 32110622-025 پست الکترونیکی: Irs@maaref.ac.ir

Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4331