Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies
فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی
Journal of Islamic Revolution Studies
Literature & Humanities
http://enghelab.maaref.ac.ir
1
admin
2008-5834
2008-5834
doi
fa
jalali
1400
9
1
gregorian
2021
12
1
18
65
online
1
fulltext
fa
راهکارهای مواجهه رسانهای جمهوری اسلامی ایران با سلطه رسانهای آمریکا در آمریکای جنوبی
IRI`s Media Strategies against USA`s Media Domination in South America
انقلاب اسلامی (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:IRANsans;"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span lang="FA">ایالات</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">متحده در راستای اهداف استثماری خود در آمریکای جنوبی به دنبال سلطه رسانه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ای، فرهنگی و سیاسی است. جمهوری اسلامی نیز بر اساس اهداف متعالی و هماهنگ با ملت</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ها ودولت</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">های منطقه در پی مقابله با نفوذ رسانه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ای و تربیت نیروهایی با تفکر انقلابی است. سؤال اصلی پژوهش این است که برای صدور انقلاب اسلامی و مقابله با آمریکا در آمریکای جنوبی، نظام جمهوری اسلامی چه راهبردها و راهکارهای رسانه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ای بکار گرفته است؟ محققان از طریق روش مصاحبه با کارشناسان رسانه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ای، سیاسی و دیپلمات در منطقه آمریکای جنوبی این مسیر را پیموده</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">اند و دریافتند با توجه به دوری جغرافیایی و حس ناسیونالیستی فعال در این منطقه، صدور یا تقویت گفتمان با مدیریت از دور، گزینه مناسبی است. برای این راهبرد تقویت گروه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">های سیاسی ضدآمریکایی بهوسیله رسانه، بیان اهداف استعماری ایالات</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">متحده در قالب تولیدات رسانهای، تولید محتوا از سرگذشت و تاریخ چپاول ایالات</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">متحده در این منطقه، تولید محتوا برای بازگرداندن اعتمادبه­نفس ملی، برندسازی افراد مخالف با سیاست</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">های ایالات</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">متحده و شبکه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">سازی گروه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">های مخالف جهت انتشار تولیدات رسانه</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">ای، پیشنهاد کارشناسان می</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA">باشد.</span><span lang="AR-SA"><span style="font-family:"B Nazanin""></span></span></span></span></span></span><br>
</div>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:110%"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="line-height:110%">The United States, pursuiting its exploitative goals, seeks media, cultural, and political dominance in South America. The Islamic Republic also, following its seeks lofty goals in full coordination with the nations and governments of the region, encounters the influence of the media and to train forces with revolutionary thinking. The main question of the research is: what strategies and media strategies has the Islamic Republic used to export the Islamic Revolution and confront the United States in South America? Researchers have followed this path through interviews with media, political, and diplomatic experts in the South American region and found that, given the geographical remoteness and sense of nationalism active in the region, issuing or strengthening a discourse with remote management may be taken as a viable option. To this end, the media strengthens anti-American political groups through the media, articulating the colonial goals of the United States in the form of media production, producing content from the history and plunder of the United States in the region, producing content to restore national self-confidence, supporting those opposed to US policies and networking of opposite groups to produce media products have suggested by experts.</span></span></span></span></span>
راهبرد, نفوذ, امریکای جنوبی, صدور انقلاب, رسانه
Strategy, Influence, South America, Export, Media
197
218
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-191&slc_lang=fa&sid=1
Kamal
Akbari
کمال
اکبری
kamal.akbari@iribu.ac.ir
10031947532846008531
10031947532846008531
Yes
Assistant professor, IRIB university.
استادیار دانشگاه صداوسیما و مدرس گروه معارف اسلامی
Yaghoub
Hajipour
یعقوب
حاجی پور
yaghoobhajipour@gmail.com
10031947532846008532
10031947532846008532
No
AM of social communications sciences, IRIB university.
دانش آموخته ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه صدا و سیما