%0 Journal Article %A Navakhti Moqaddam, Amin %A Mirzanejad, Morteza %T Acceleration of Islamic Revolution's Victory Process Based on McLuhan's Theory %J Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies %V 10 %N 32 %U http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1164-fa.html %R %D 2013 %K hot and cool media, Islamic revolution of Iran, political mobilization, Pahlavi regime, Imam Khomeini., %X مسئله مقاله حاضر این است که رهبری انقلاب چگونه و با کمک چه رسانه‌هایی، ایدئولوژی انقلاب را در میان توده‌های مردم ترویج داد و در مواقع لازم به بسیج و سازماندهی مردم پرداخت؟ برای پاسخ به این پرسش از رهیافت مک‌لوهان در باب تقسیم‌بندی رسانه‌ها به رسانه‌های گرم و سرد و تأثیر به‌کارگیری ابزار رسانه از سوی رهبری انقلاب و تسریع روند انقلاب اسلامی استفاده شده است. با تحلیل رسانه‌های مورد استفاده رهبران انقلاب، به‌ویژه امام خمینی+ و تطبیق آن با ویژگی‌هایی که مک‌لوهان در تقسیم‌بندی خود از رسانه‌های گرم و سرد برمی‌شمارد، می‌توان به درایت رهبری انقلاب و به‌ویژه حضرت امام+ در انتخاب نوع و نحوه به‌کارگیری رسانه‌ها برای ترویج ایدئولوژی انقلاب و بسیج توده‌ها، با توجه به‌شرایط انقلابی جامعه و وضعیت سیاسی رژیم پهلوی پی‌برد. %> http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1164-fa.pdf %P 187-214 %& 187 %! %9 Research %L A-10-312-75 %+ %G eng %@ 2008-5834 %[ 2013