%0 Journal Article %A Kazemi, Hassan %A Mirkhalili, Seyyed Ali Asghar %T Evaluating the Approach of the Religious Organization of "Islamic Education Society" to Education (the Period September 1320 to the Coup D'etat of 19 August 1953) %J Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies %V 18 %N 65 %U http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2107-fa.html %R %D 2021 %K Modern Education, Traditional Education, Islamic Education Society, Religious Organization, 1320s., %X پژوهش حاضر به بررسی چرایی ورود تشکل مذهبی «جامعه تعلیمات اسلامی» به عنوان یکی از گروه‌های مذهبی پیشرو در زمینه پذیرش آموزش نوین بعد از سقوط رضاشاه می‌پردازد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد این تشکل مذهبی با توجه به روند تحولات اجتماعی و لزوم حضور موثر در جامعه و ایجاد توانایی در مواجهه اصولی و مناسب با تهدیداتی که از ناحیه جریان‌های فکری منسوب به کمونیسم و ناسیونالیسم و همین طور القائات فرق ضاله مانند بهاییت می‌شد، با درک اهمیت پذیرش آموزش نوین، سیاست طرد و نفی آموزش جدید را که تا این زمان سیاست رایج مذهبی‌ها بود، کنار گذاشته و با ساخت مدارس جدید و توسعه آنها، خود را پیشرو و الهام‌بخش یک حرکت و رویکرد جدید در فضای آموزشی کشور در میان مذهبی‌ها قرار می‌دهد. این پژوهش با روش توصیفی-تحلیلی و اسنادی- کتابخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای این مسئله را بررسی کرده است. %> http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-2107-fa.pdf %P 127-146 %& 127 %! %9 Research %L A-10-312-199 %+ Phd student of the history of Iran, Payam Noor University, Tehran. %G eng %@ 2008-5834 %[ 2021