TY - JOUR JF - Islamic-Teacing-University JO - VL - 13 IS - 44 PY - 2016 Y1 - 2016/4/01 TI - Analyzing the Rate of Attention to Revolutionary IdentityComponents in the History Textbooks of the High schools(the Fields of Basic Sciences) from 1978 to 2009 TT - بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های هویت انقلابی در کتاب‌های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته‌های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388 N2 - مهم‌ترین ابزار نظام آموزش و پرورش برای ایجاد هویت انقلابی در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان، کتاب‌های درسی است. از دیدگاه برنامه ریزان درسی، کتاب‌های درسی «تاریخ»، یکی از ابزارهای مهم رسیدن به این هدف هستند. مسئله اصلی پژوهش پاسخ به این سؤال بوده است: کتاب‌های درسی تاریخ دوره متوسطه رشته‌های علوم پایه از سال 1357 تا 1388 به چه میزان به مؤلفه‌های هویت انقلابی توجه داشته‌اند؟ بدین منظور با استفاده از روش تحلیل محتوا، 9 عنوان کتاب درسی، انتخاب و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. براساس یافته پژوهش، توجه بسیار زیادی به مؤلفه‌ها و مفاهیم مرتبط با هویت انقلابی در کتاب‌های درسی مورد نظر شده است. SP - 29 EP - 42 AU - Parvane, Farhad AU - Ebrahim zadeh, Isa AU - Nazari, Dariush AD - KW - History Textbooks KW - Revolutionary Identity KW - Content Analysis. UR - http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-314-fa.html ER -