از آنجا که رضایتمندی مخاطبان از برنامههای مربوط به انقلاب اسلامی نقش بسزایی در استفاده مخاطبان از این برنامهها دارد و نتیجتاً بر نحوه شناخت مخاطبان از پدیده انقلاب اسلامی اثرگذار است، لذا متولیان این امر میتوانند با شناخت عمیقتر این عوامل و برنامهریزی در جهت افزایش رضایت مخاطبان، از ظرفیت تلویزیون برای ارتقای رضایتمندی و به تبع آن شناساندن بهتر انقلاب اسلامی استفاده کنند. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت مخاطبان از برنامههای تلویزیونی مربوط به انقلاب اسلامی و عوامل مرتبط با آن است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که حدود 70 درصد پاسخگویان رضایت بالایی از برنامههای تلویزیونی مربوط به انقلاب اسلامی دارند، و میان متغیرهای سن، نوع نیازمندی، اعتماد به رسانه و سواد رسانهای مخاطبان با میزان رضایت آنان از این برنامهها رابطهای معنادار وجود دارد. در حالی که رابطه میان متغیرهای جنس، تحصیلات و نوع مصرف رسانهای مخاطبان با میزان رضایت آنان معنادار نیست.
Shaygan F, Aqa'ee A, Zia'chi M. Factors Related to Satisfaction Acquired from TV Programs
about the Islamic Revolution
. Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies 2015; 11 (39) :177-192 URL: http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1051-fa.html
شایگان فریبا، آقایی عاطفه، ضیاچی محدثه. عوامل مرتبط با رضایت از برنامههای تلویزیونی مربوط به انقلاب اسلامی. فصلنامه علمی مطالعات انقلاب اسلامی. 1393; 11 (39) :177-192