fa
jalali
1393
9
1
gregorian
2014
12
1
11
38
online
1
fulltext
fa
منابع فرهنگی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران؛
(مطالعه موردی سند چشمانداز 1404)
Cultural Sources of Iran’s Soft Power
(Case Study of 2025 Vision Statement)
این مقاله با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کیفی در پی بررسی منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند چشمانداز میباشد و این سند از حیث منابع فرهنگی تأثیرگذار بر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است. یافتههای مقاله حاکی از آن است که سند چشمانداز از ظرفیتها و پتانسیلهای مطلوبی در راستای تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی برخوردار است و منابع فرهنگی تولید کننده قدرت نرم در سند چشمانداز شامل مؤلفههایی نظیر؛ جامعه اخلاقی، هویت اسلامی و انقلابی، هنجارسازی، اسوهها و الگوها، نهاد مستحکم خانواده، ارزشهای اسلامی، علم و دانش، تقویت سامان دفاعی با رویکرد فرهنگی، الهامبخشی فرهنگی و غیره میشود. تقویت مؤلفههای فوق میتواند قدرت نرم جامعه ایرانی را ارتقا بخشد.
Having applied qualitative content analysis, this article tries to study Islamic Republic of Iran’s sources of soft power in its 2025 vision statement. Iran’s 2025 vision statement has been studied and examined with respect to cultural sources that may influence Iran’s soft power. Findings of the article indicate that Iran’s 2025 vision statement enjoys desirable capacities and potentials to enhance Iran’s soft power in 2025 perspective. Cultural resources creating soft power in this statement include elements such as ethical societies, Islamic and revolutionary identity, norm creation, paradigms and patterns, strong institution of family, Islamic values, science and knowledge, enhancement of defensive systems with a cultural approach, cultural inspiration etc. Strengthening these elements may enhance Iranian society’s soft power.
soft power, twenty year vision statement, ethical society, value, Islamic identity, defensive system.
قدرت نرم, سند چشمانداز بیست ساله, جامعه اخلاقی, ارزش, هویت اسلامی, سامان دفاعی.
9
24
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-26&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/3
1398/6/12
2019/09/3
1398/6/12
Hussein
Rafi
حسین
رفیع
h.rafie@umz.ac.ir
0031947532846003731
0031947532846003731
Yes
Seyyed Muhammad Javad
Qorbi
سید محمدجواد
قربی
ghorbi68@yahoo.com
0031947532846003732
0031947532846003732
No
Hussein
Danesh
حسین
دانش
hossein.danesh1368@gmail.com
0031947532846003733
0031947532846003733
No
fa
انقلاب اسلامی و هویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
Islamic Revolution and the Identity of Islamic Republic
of Iran's Foreign Policy
هویت، ارزشها و هنجارها از اصلیترین عناصر سازنده منافع کشورها در عرصه سیاست خارجی و مناسبات بینالمللی هستند و هر گونه تغییر در آن میتواند به تغییر در اولویتبندی منافع و نوع رویکرد و جهتگیری سیاست خارجی بینجامد. به نظر میرسد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز که ریشه در ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دارد، مستثنی از این قاعده کلی نباشد و علیرغم تغییر در دولتها، این عناصر هویتی همچنان «تداوم» یافته و «تغییری» در بنیادهای آن ایجاد نگردیده است. با توجه به این مهم، این پژوهش تلاش مینماید تا ضمن شناخت مبانی هویتی و هستیشناسی سیاست خارجی ایران، مُدعای تبیینی خود را با بهرهگیری از «روش مقایسهای» در سه دوره مشخص حیات سیاست خارجی ایران یعنی: 1. دوران نوسازی اقتصادی، 2. دوران اصلاحطلبی و 3. دوران اصولگرایی به اثبات برساند.
Identity, values and norms are among the main elements building interests of countries in foreign policy and international relations. Any change in them may lead to change in priority of interests as well as the approaches and orientation of foreign policy. It seems Islamic Republic of Iran's foreign policy which is deeply rooted in values and causes of Islamic revolution is not an exception and despite the change of governments these identity elements have "continued" and no "change" has occurred in their foundations. Having this in mind and having known the identity and epistemological foundations of Islamic Republic of Iran's foreign policy, the current article tries to prove its claim applying "comparative" method in its three specific periods as following: 1-economic renovation period, 2-reform period and 3-conservatism.
Islamic revolution, identity, foreign policy.
انقلاب اسلامی, هویت, ایران, سیاست خارجی.
25
46
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-546-1&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/3
1398/6/12
Seyyed Shams ud-Din
Sadeqi
سید شمسالدین
صادقی
sadeghi118@yahoo.com
0031947532846003734
0031947532846003734
Yes
fa
نظریه پخش و بازتاب انقلاب اسلامی ایران بر پاکستان
Broadcast Theory and the Reflection of Islamic Revolution of Iran on Pakistan
نوشتار پیشرو در پی پاسخگویی به این سؤال است که انقلاب اسلامی ایران چه تأثیری بر مسلمانان پاکستان گذاشته است؟ به نظر میرسد با پیروزی و گسترش انقلاب اسلامی، مسلمانان پاکستان نیز امیدوارتر از قبل و با تأسی از آموزههای اسلامی در راستای آزادی و استقلال گام برداشتند. اسلام سیاسی از حاشیه به متن آمد و جنبشهای اسلامی مثل نهضت فقه جعفری با الهام از آموزههای اسلامی شکل گرفتند. در این بین شیعیان پاکستان بیش از سایر گروهها از انقلاب ایران تأثیر پذیرفتند و به ایران به عنوان یک حامی و الگوی مبارزه نجاتبخش نگاه میکنند.
The current article tries to answer how Islamic revolution of Iran has exerted on Muslims of Pakistan. It seems with the victory and expansion of Islamic revolution, Muslims of Pakistan have adopted Islamic teachings and have moved toward freedom and independence more hopeful than before. Political Islam has gained more prominence and Islamic movements inspired by Islamic teachings such as "Jafari movement" were formed. Muslims of Pakistan have been more influenced by Islamic revolution than other groups and they look at Iran as a patron and a role model for liberating campaigns.
reflection of Islamic revolution, Pakistan, broadcast theory, exportation of revolution, supra-national ideology.
بازتاب انقلاب اسلامی, پاکستان, نظریه پخش, صدور انقلاب, ایدئولوژی فراملی.
47
64
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-27&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Jamil
Milani
جمیل
میلانی
milanijamil@gmail.com
0031947532846003735
0031947532846003735
Yes
Muhammad taghi
Esma'eeli
محمد تقی
اسماعیلی
ms33933@yahoo.com
0031947532846003736
0031947532846003736
No
fa
سازهانگاری کلیگرا: یک رهیافت جامع برای
توضیح رفتارهای سیاست خارجی ایران بعد از انقلاب اسلامی
Generalist Constructivism: A Comprehensive Solution to Explain Iran's Behaviors in its Foreign Policy after the Islamic Revolution
این مقاله معتقد است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از یکسو در سطح داخلی تحت تأثیرگفتمانهای انقلاب و از سوی دیگر در سطح بینالمللی تحت تأثیر فضای هنجاری صلح امیز یا تهاجمی حاکم بر نظام بینالملل بوده است. از این رو فهم ساختارهای گفتمانی و هنجاری جمهوری اسلامی ایران از یک طرف و فهم ماهیت محیط هنجاری نظام بینالملل از طرف دیگر، لازمه یک تحلیلل مناسب از رفتارهای سیاست خارجی ایران بعد از انقلاب اسلامی است. بر اساس سازهانگاری کلیگرا، این مقاله تلاش میکند با بررسی محیط هنجاری در دو سطح ملی و بینالمللی، چرایی ثبات و تغییر را در سیاست خارجی ایران توضیح داده و فهم مناسبی از روابط تعارضآمیز و غیر تعارضآمیز ایران و غرب به دست آورد.
This article believes that Islamic republic of Iran's foreign policy is influenced by the discourse of revolution in domestic level on one hand and by peaceful or aggressive atmosphere ruling international system on the other hand. Therefore to provide a proper analysis of Islamic republic of Iran's behaviors in its foreign policy after the revolution it is necessary to understand discourse and normative structures of Islamic republic of Iran as well as the nature of international normative atmosphere. Based on generalist constructivism and having studied the normative atmosphere, this article tries to explain steadiness or change in Iran's foreign policy both on national and international levels and provide a proper understanding of conflicting and non-conflicting relations between Iran and west.
generalist constructivism, discourse of revolution, identity, peaceful normative environment, aggressive normative environment.
سازهانگاری کلیگرا, گفتمان انقلاب, هویت, محیط هنجاری صلحآمیز, محیط هنجاری تهاجمی.
65
84
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-28&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Mahdi
Muhammadnia
مهدی
محمدنیا
mahdi.mnia@yahoo.com
0031947532846003737
0031947532846003737
Yes
fa
مروری بر امنیت سایبری؛
درسهایی برای جمهوری اسلامی ایران
A Review on Cyberspace Security: Lessons for Islamic Republic of Iran
امروزه این نگرانی برای دولتها ایجاد شده که حملات مبتنی بر فضای مجازی، میتوانند سرویسهای ارتباطی، اقتصادی و حیاتی کشورها را مختل نموده و موجب خسارات شدیدگردند. جمهوری اسلامی ایران سالهاست که از فضای مجازی در بخشهای مختلف نظامی و غیر نظامی بهره میگیرد. مراکز حساس ملی مانند تأسیسات هستهای و وزارت نفت در سالهای گذشته هدف حملات سایبری گروهها، افراد و دولتها بوده است. بدین منظور، سعی شده است تا دراین مقاله به این پرسش که چگونه حملات سایبری منجر به تهدیدات امنیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، پرداخته شود و در نهایت راهبردهای مناسب برای امنیت روزافزون فضای سایبری جمهوری اسلامی ایران در برابر حملات سایبری ارائه خواهد شد.
Today governments face a threat by cyber attacks capable of disrupting communicative, economic and vital services that cause severe damages and losses. It has been years that Islamic republic of Iran benefits from cyberspace in different military and civilian sectors. Sensitive national centers such as nuclear facilities and Ministry of Oil have been targeted by individuals, groups and governments. Therefore this article tries to answer how these cyber attacks may pose security threats to Islamic republic of Iran. Finally appropriate solutions for growing security of cyberspace against cyber attacks will be provided.
security threats, cyber attacks, Islamic republic of Iran's strategy.
تهدیدات امنیتی, حملات سایبری, راهبرد جمهوری اسلامی ایران
85
104
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-29&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Seyyed Mahdi
Borqe'I
سید مهدی
برقعی
smb_pardes66@yahoo.com
0031947532846003738
0031947532846003738
Yes
fa
بازنمایی رسانهای بحران سوریه
در وبسایتهای بی.بی.سی عربی، العربیه و العالم
Media Reflection of Syrian Crisis in B.B.C Arabic,
al-Arabyia and al-Alam Websites
در سالهای 2011 و 2012 همزمان با موج بیداری اسلامی در خاورمیانه، حوادثی در کشور سوریه رخ داد که تفاوتهای اساسی با این جریان داشت و این کشور را تا مدتها با مشکلات فراوانی مواجه نمود. این مقاله با هدف بررسی بازنمایی رسانه بحران سوریه، تعداد 95 یادداشت تحلیلی از سه وبسایت العالم، العربیه و بیبیسی عربی را در بازه زمانی شش ماهه «اول اکتبر 2011 تا اول آوریل 2012»، با استفاده از روش تحلیل گفتمان بررسی نموده است.
Along with waves of Islamic awaking in the ME during 2011 and 2012, a series of events took place in Syria which were completely different from this wave and tackled this country with numerous problems for a long time. To display media reflection of Syrian crisis, this article has studied 95 analytic editorial from al-Alam, al-Arabyia and BBC Arabic websites in a six month period from October 1st to April 1st 2012 using discourse analysis.
media reflection, discourse analysis, Syria, BBC Arabic, al-Arabyia, al-Alam.
بازنمایی رسانهای, تحلیل گفتمان, سوریه, بیبیسی عربی, العربیه, العالم.
105
122
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-38-2&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Hassan
Bashir
حسن
بشیر
bashir@isu.ac.ir
0031947532846003739
0031947532846003739
Yes
Ali Asghar
Karamfar
علیاصغر
کرمفر
karamfar@isu.ac.ir
0031947532846003740
0031947532846003740
No
fa
بررسی تطبیقی تأثیر نوع جامعه مدنی بر نوع گذار
در انقلابهای تونس، مصر و لیبی
Comparative Study of How the Type of Civil Society May Influence the Type of Transition in Revolutions of Tunisia, Egypt and Libya
این مقاله با بررسی تطبیقی انقلابهای مصر، تونس و لیبی، ارتباط میان نوع جامعه مدنی با نوع گذارهای سیاسی را واکاویی نموده است. در قالب این ارتباط، مقاله مشخص ساخت که گستردگی قابل توجه جامعه مدنی در تونس و مصر باعث شده است تا گذارهای دموکراتیک در این دو کشور در بازه زمانی کوتاهتر و بالطبع با خشونت کمتری حادث شود. برعکس، ضعف و عدم گسترش جامعه مدنی در لیبی باعث گردید تا فرایند گذار دموکراتیک در آن کشور در بازه زمانی طولانیتر و لاجرم با خشونت بیشتری همراه گردد. گرچه کودتای جولای سال 2013 ارتش مصر نشان داد که نوع قوام یافته جامعه مدنی نمیتواند تثبیت گذارهای دموکراتیک را تضمین نماید، اما مطالعات تطبیقی مقاله مبین این موضوع است که فارغ از عوامل دیگر، نوع قوام یافته این جامعه مدنی در تعیین شیوه گذار سریع و کم خشونت و نوع قوام نیافته آن در تعیین شیوهگذار طولانی مدت و پرخشونت مؤثر عمل نموده و در وضعیت دوم حتی دخالتهای خارجی را برانگیخته است.
General views have usually ignored the relation between the type of civil society and the type of political transitions. To address this shortcoming, the current article has reinvestigated this relation through a comparative study of revolutions in Egypt, Tunisia and Libya. In the framework of this relation, this article has demonstrated that remarkable development of civil society in Tunisia and Egypt has caused democratic transitions occur within a shorter period of time and with less aggression consequently. In Libya, on the contrary, due to its weak and undeveloped civil society the democratic transition occurred in a longer period of time and inevitably with more aggression. Although the 2013 military coup in Egypt indicated that even an established civil society is unable to guarantee the consolidation of democratic transition. However, comparative studies of this article suggests that regardless of other factors, an established civil society has a positive impact on a quick transition with less aggression whereas a non-established civil society exerts a negative impact on the revolution leading to a long transition with more aggression. In second case, it has even drawn foreign intervention.
civil society, transition, revolution, democracy, Egypt, Tunisia, Libya.
جامعه مدنی, گذار, انقلاب, دمکراسی, مصر, تونس, لیبی.
123
140
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-30&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Abbas
Hatami
عباس
حاتمی
d.a.hatami@gmail.com
0031947532846003741
0031947532846003741
Yes
Ali
Omidi
علی
امیدی
al.omidi@gmail.com
0031947532846003742
0031947532846003742
No
Mehrdad
Rashidi Alavije
مهرداد
رشیدی علویجه
mehrdadal@gmail.com
0031947532846003743
0031947532846003743
No
fa
تحلیل تطبیقی نظریه اقتدار کاریزماتیک وبر
با نقش رهبری امام خمینی+ در انقلاب اسلامی ایران
Comparative Analysis of Weber’s Charismatic Authority and Imam Khomeini’s Role in Leading the Islamic Revolution of Iran
در انقلاب ایران نقش مؤثر رهبری امام خمینی+، موجب شد تا بسیاری از صاحبنظران، انقلاب اسلامی ایران را بر مبنای نظریه کاریزماتیک وبر تفسیر کنند. لکن میان علم سیاست غربی و نهضت امام خمینی+ در مبانی و مفاهیم تفاوت جدی و اساسی وجود دارد و نویسنده بر این نظر است که این تفاوت و تعارض به تحریف و تقلیل نهضت امام خمینی+ در تحلیلهای ارائه شده در چارچوب علم سیاست غربی انجامیده است. لذا، این مقاله با نگاه انتقادی به نظر وبر در ارتباط با انقلاب ایران، و بیان ویژگیهای رهبری امام خمینی+ به این نتیجه رسیده است که رهبری ایشان را نمیتوان مبتنی بر نظریه کاریزمای وبر تحلیل کرد و با نشان دادن ماهیت اسلامی، تأکید بر عامل مرجعیت و رابطه شخصیتی، آن هم نه شخصیت فردی بلکه شخصیت علمی با محوریت «فقاهت» و «عدالت»، غیر شخصی و عقلانی بودن رهبری در انقلاب اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.
In Islamic revolution of Iran effective role of Imam Khomeini’s leadership caused many thinkers to interpret this revolution based on Max Weber’s theory of charismatic authority. However, due to serious and fundamental distinction between western politics and Imam Khomeini’s movement in bases and concepts, the author believes the distinctions and contradictions have led to deviation and underestimation of Imam Khomeini’s movement in analysis provided based on western politics. Therefore, criticizing Weber’s viewpoint about Iranian revolution and stating characteristics of Imam Khomeini’s leadership, this article has concluded that it is impossible to analyze his leadership based on Weber’s theory of charismatic authority. Instead, non-individuality and rationality of his leadership in Islamic revolution of Iran have been noticed demonstrating the Islamic nature of his leadership while emphasizing the factor of his religious authority and his scientific character, rather than his individual character, with a pivotal role of “jurisprudence” and “justice”.
Islamic revolution of Iran, charismatic authority, Imam Khomeini’s leadership, religious authority.
انقلاب اسلامی ایران, اقتدار کاریزماتیک, رهبری امام خمینی+, مرجعیت.
141
158
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-31&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Bahjat
Yazdkhasti
بهجت
یزدخواستی
b.yazdkasti@ltr.ui.ac.ir
0031947532846003744
0031947532846003744
Yes
Mahdi
Ezzati
مهدی
عزتی
mehdi6064@yahoo.com
0031947532846003745
0031947532846003745
No
fa
تمایز جوهری مردمسالاری دینی و غیردینی
با تأکید بر تجربه مردمسالاری در ایران اسلامی و غرب
Intrinsic Distinction of Religious and non-Religious Democracies with an Emphasis on Experiences of Democracy in Islamic Iran and West
برخلاف برداشت رایج، مردمسالاری دینی هیچ وجه اشتراک معنوی با مردمسالاری غیر دینی (غربی) ندارد؛ زیرا جوهره مردمسالاری دینی وحدتگراست و مردمسالاری غیردینی بر تکثرگرایی استوار است. چنانکه تجربه عینی مردمسالاری غربی بر اصالت تکثر شکل گرفته است. از این رو، جنگ و منازعه در تجربه غربی مردمسالاری امر طبیعی تلقی شده است. لیکن، کثرت در مردمسالاری اسلامی اصالت ندارد؛ زیرا فرد و جامعه هر دو غایت متعالی مشترکی دارند. از اینرو، مردمسالاری دینی، حقیقتی وحدتگرا دارد. تجربه مردمسالاری دینی وحدتگرا با وقوع انقلاب اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی در ایران ممکن گردید.
Unlike common impressions, religious democracy does not share a common meaning with non-religious (western) democracy due to the fact that the essence of religious democracy seeks unity while non-religious democracies are based on plurality. An objective example of western democracy is built upon the principle of plurality. Therefore disputes and fights have been considered as a natural phenomenon in a western experience of democracy. However, plurality is not pivotal in an Islamic democracy because the individual and the society have a transcendental common cause. Therefore a religious democracy has a unity-seeking reality. The experience of a unity-seeking religious democracy made possible by the victory of Islamic revolution and establishment of Islamic Republic of Iran.
Islam, democracy, liberalism, plurality, unity, individuality.
اسلام, مردمسالاری, لیبرالیسم, تکثر, وحدت, فردیت.
159
168
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-217-1&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Davoud
Mahdavizadegan
داود
مهدویزادگان
davood@ihcs.ac.ir
0031947532846003746
0031947532846003746
Yes
fa
کاربست رهیافت گفتمان در تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
از دیدگاه امام خمینی+
Applying Strategy of Discourse in Explaining Islamic Republic of Iran's Foreign Policy from Imam Khomeini's (PBUH) Viewpoint
رهیافت گفتمان با تمرکز بر ساختارهای معنایی زبانی، نشانهها و نمادها و تبیین نظم معنایی و کرداری ابژه و سوژه با محوریت دال مرکزی گفتمان و منظومههای گفتمانی از قابلیت بیشتری در تبیین سیاست خارجی ایران برخوردار است. بر این اساس، این مقاله تلاش کرده است تا با استفاده از این رهیافت، با اشاره به عناصر و مفصلبندی گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه امام خمینی+، اصول، اهداف و منافع ملی ایران را مبتنی بر رویکرد نظری و عملی امام در حوزه سیاست خارجی مورد ارزیابی قرار دهد.
The approach of discourse with an emphasis on semantic structures of language, signs and symbols and explaining objective and subjective semantic and behavioral system is more capable of explaining Iran's foreign policy. Based on this fact and applying this approach, the current article mentions elements and configuration of Islamic republic of Iran's discourse of foreign policy according to Imam Khomeini and tries to explain principles, goals and national interests of Iran based on Imam's theoretical and practical attitude in foreign policy.
discourse, foreign policy, Islamic republic of Iran, Imam Khomeini.
گفتمان, سیاست خارجی, جمهوری اسلامی ایران, امام خمینی+.
169
186
http://enghelab.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-312-32&slc_lang=fa&sid=1
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
2019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/32019/09/3
1398/6/12
Mahdi
Javdani Moqaddam
مهدی
جاودانی مقدم
javdani2020@gmail.com
0031947532846003747
0031947532846003747
Yes