%0 Journal Article %A Eshrafi, Mojtaba %A Eshrafi, Morteza %T The Model of Revolutionary Vitality on the Basis of theExperimental Design for Teaching the Subject "Islamic Revolutionand Its Roots" in Universities and Higher Education Institutes %J Scientific Quarterly Journal of Islamic Revolution Studies %V 16 %N 57 %U http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.html %R %D 2019 %K the Lesson of Islamic Revolution, Persuasion, Propaganda, Revolutionary Vitality, Reverse Engineering of the Revolution., %X معمول استخدام‌های سیاسی در یک نظام سیاسی از طریق ساختارهای تنظیم‌شده و مشخصی، تلاش می‌کند تا مستخدمین سیاسی را از میان اجتماع ذیل حاکمیت خود برگزیند. بنابراین، هر موقعیت فکری و ایده‌آلی که در جامعه موجود باشد، از طریق همین مستخدمین سیاسی، به سطح حاکمیت منتقل می‌شود. در صورت برخورداری اجتماع از نشاط و سلامت اجتماعی، این نشاط، تحرک و سلامت، از طریق گزینش نخبگان و افراد شایسته تحت عنوان مستخدم سیاسی، به بدنه حاکمیت نیز منتقل می‌شود؛ این مقاله به این سئوال پاسخ می‌دهد که مدل نشاط انقلابی در بستر محیط دانشگاهی و با مخاطبان دانشجو چگونه محقق خواهد شد؟ بیان می‌شود که جهت بالابردن سطح نشاط انقلابی و حفظ انقلابی‌گری در میان جوانان، هشت مرحله «اشتراک عقیده»، «اعتقاد»، «التزام»، «مردم‌داری»، «همبستگی»، «برنامه‌‌ریزی»، «حصول نتیجه مطلوب» و «جمهوری اسلامی» مفروض شده که در این مقاله برمبنای یک طرح تجربی، رابطه میان اقناع تبلیغی درس انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن با مدل نشاط انقلابی بررسی می‌شود. %> http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1200-fa.pdf %P 37-52 %& 37 %! %9 Research %L A-10-211-6 %+ %G eng %@ 2008-5834 %[ 2019