TY - JOUR T1 - Assessing the Research Needs of the Islamic Revolutionat the Level of the Relationship between the Doctrine of Mahdism and Media Studies TT - سنجش نیازهای پژوهشی تراز انقلاب اسلامی در گسترهمناسبات آموزه مهدویت و مطالعات رسانه JF - Islamic-Teacing-University JO - Islamic-Teacing-University VL - 17 IS - 61 UR - http://enghelab.maaref.ac.ir/article-1-1618-fa.html Y1 - 2020 SP - 29 EP - 58 KW - Mahdism KW - Research KW - Needs Assessment KW - Media KW - Strategy KW - Policy Making. N2 - نیازسنجی پژوهشی به فرایند شناسایی نیازهای پژوهشی بالقوه و تعیین اولویت‌ها اشاره می‌کند. این پژوهه کوشیده است با هدف ارتقای کیفی مهدویت‌پژوهی، مهم‌ترین نیازهای «مهدویت‌پژوهی» با رویکرد «مطالعات رسانه» را در عصر انقلاب اسلامی ارائه نماید. این نوشتار «غلبه پیام مهدوی بر فرهنگ عامه‌پسند»، «ارائه الگوی مطلوب رسانه‌ای رویکرد به آموزه مهدویت»، «مهندسی انتقال جهانی اندیشه مهدویت» و «مدیریت مطلوب مواجهه با تهدید نرم رسانه‌ای آموزه مهدویت» را از مهم‌ترین الزامات عصر انقلاب اسلامی در مهدویت‌پژوهی با رویکرد رسانه می‌داند. تحقق رسانه دینی، گستره عظیمی از فعالیت‌های فکری در حوزه تولید نرم‌افزارهای مناسب را می‌طلبد. پردازش مطلوب پیام رسانه‌ای مهم‌ترین وظیفه رسانه تراز انقلاب اسلامی در عرصه مهدویت می‌باشد. نتایج حاصل از تحلیل و ترکیب داده‌ها، نشان دهنده قدرت «استخراجی و تجهیزی» آموزه مهدویت در عرصه مطالعات رسانه است. بدین معنا که این آموزه قدرت انگیزشی در بهره‌برداری از امکانات مادی و غیرمادی موجود در جامعه برای نیل به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه رسانه را دارا می‌باشد. M3 ER -