:: دوره 16، شماره 57 - ( 1398 ) ::
جلد 16 شماره 57 صفحات 68-53 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران
محسن ذبیحی جامخانه*1 ، عادل آذر2 ، هاشم معزز2 ، محمد مقیمی2
1- پردیس فارابی دانشگاه تهران ، mohsenezabihi@gmail.com
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (5531 مشاهده)
امروزه از برند ملت به‌عنوان قدرت نرم کشورها یاد می‌شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می‌کنند افزوده می‌شود، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است. براین‌اساس پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که برند ملت ایران از چه عناصری تشکیل شده و چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ نمونه آماری پژوهش، 54 نفر از خبرگان آَشنا با موضوع برندسازی ملت است. روش گردآوری اطلاعات در مرحله مطالعه مبانی و پیشینه، مطالعه کتابخانه‌ای و در مرحله پیمایش مصاحبه عمیق است. برای تجزیه و تحلیل و مفهوم‌سازی، اطلاعات گردآوری شده از روش تحلیل محتوای مقوله‌ای با رویکرد قیاسی استفاده شد. طبق نتایج، «مزیت رقابتی ایران» و «ارتقاء تصویر ملت ایران»، توجه به «اصول و تکنیک‌های برندسازی» و ضرورت «کنترل و نظارت پیوسته» برنامه برندسازی ملت ایران مواردی هستند که در برندسازی ایران باید مورد توجه قرار گیرند.
واژه‌های کلیدی: برندملت، برندسازی ملت، برندملی، مزیت رقابتی ملت.
متن کامل [PDF 494 kb]   (1096 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 57 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها